Choď na obsah Choď na menu

Davorin XCM Slovak Paradise - Podlesok,ukončenie SP a Cyklomaratónskej sérii

16. 9. 2013

Davorin XCM Slovak Paradise - Podlesok 14.9.2013

14.9.2013 sa konalo v Slovenskom raji záverečné podujatie Cyklomaratónskej série. Pretek bol zároveň súčasťou Slovenského pohára v maratóne.
Do Hrabušíc sme cestovali už v piatok. Ubytovanie pre nás a pre super partiu z CK Svätý Jur vybavil náš predseda Vincent Hupka.
Na miesto sme dorazili ako prví, v penzióne Siestagrand nás už čakala veľmi príjemná a milá domáca. Toto ubytovanie by som určite odporučila.
Počkáme na ostatných a ideme sa zaprezentovať. Počasie nie je teda vôbec príjemné, je chladno, občas prší husto, chvíľkami zasa menej. Ja som bola rozhodnutá, že v tomto počasí dám len jeden okruh, čiže klasický pól maratón, však o celkových víťazoch už bolo aj tak rozhodnuté.
Prezentácia prebieha veľmi rýchlo, berieme tašky a ideme naspäť na penzión. Naša kamarátka Kajka mala práve v piatok trinásteho 18 rokov, tak sme jej stihli ešte zagratulovať chvíľku posedieť a podebatovať :)
V sobotu ráno sa zobudíme do zamračeného a sychravého dňa. Mne sa teda vôbec nechce ísť smerom k štartu.
Je chladno, tak obliekame na seba skoro všetko čo sme si zobrali so sebou. Štart máme o 9:30, ale na miesto prichádzame o niečo skôr pretože odprevádzame tatka – ten sa rozhodol pre dlhú trať.
Na „dlhú“ stálo na štarte pár „šialencov“ a medzi nimi aj náš tatko J ja som sa tešila, že okruh absolvujem iba jedenkrát.
Pred štartom sa nejdem ani rozjazdiť v tej zime sa mi nechce, Žužu je na tom rovnako ako ja.
Celý týždeň sa mi veľmi zle spalo a cítila som sa unavená, tak vravím Žužu, že dnes sa vidíme asi až v cieli J, ona tomu samozrejme neverí, myslí si že len „kecám“ :)
O 9:30 je odštartované a moje obavy sa v celkom napĺňajú, vôbec sa neviem dostať do tempa a ešte ako dobrý „bonus“ ma začne bolieť hlava.
Žužu nie je ďaleko, ale dobehnúť sa mi ju nedarí. Zrazu som v skupinke ktorú vôbec nepoznám, pretože „moju“ skupinku, s ktorou bežne jazdím počas maratónov som od štartu nevidela :(

Trať poznám veľmi dobre nakoľko som ju už absolvovala 2x a minulý rok som si okruh v rámci maratónskej trate prešla 2x.
Veľmi dobre viem, že po prvom stúpaní nasleduje časť trate ktorá mi sedí, také hore-dole, ale dnes mi veru nejde ani to.
Skupinka, ktorú vidím pred sebou sa mi teda vôbec nepribližuje. Odbočíme prudko doprava a je pred nami ďalšie stúpanie. Zatiaľ nie je nikde veľa blata pretože sa jazdí väčšinou po tvrdom podklade.

Vravím si konečne sa mi začína ísť lepšie, tak sa na malú chvíľku teším, že dnes to ešte možno nie je „stratené“. Moja radosť však netrvá dlho, v kamenistom stúpaní niekto predo mnou zosadne a mne šmykne koleso a padám na tie tvrdé a ostré kamene rovno na zadok a moju ešte stále nie 100 percentnú ruku. Pomaly sa dvíham zo zeme, sadám na bike, ruka ma poriadne bolí, zadok tak isto, vlastne ani neviem čo viac L
Naozaj je asi pravda, že v padnúť v „nulovej“ rýchlosti je najhoršie. Tak teda pokračujem ďalej a dúfam, že to ešte rozhýbem, ale nestalo sa tak.
Sedieť v sedle je pre mňa ako za trest a zo sedla tiež, toľkokrát mi hlavou prebehla myšlienka, že „zabalím“ ako ešte nikdy.
Nasleduje zjazd po asfalte, tu ma predbiehajú ďalší a pomaly za sebou vidím Annu Mikelovú. Po rebríkoch nesieme biky tesne za sebou.
Nasledujú ďalšie stúpania, tak sa ešte predsa len trocha premôžem a spravím si trocha náskok.

Keď sa dostávame k jednému z posledných zjazdov, tak sa neskutočne teším, že už o chvíľku ma čaká cieľ a tu cca 10 km pred cieľom obieham Žužu, tá beží vedľa biku, pýtam sa jej čo sa stalo, varví, že preseknutý plášť, tak ju teda obieham nakoľko s týmto jej pomôcť neviem.
Nakoniec som do cieľa prišla ako prvá žena s náskokom viac ako 5 minút pred druhou Annou Mikelovou.
Žužu si do cieľa dobehla na treťom miesto.
Organizátor patrí veľké poďakovanie za perfektne zorganizovaný maratón, ja nemám vôbec nič, čo by som mohla povedať, že sa mi nepáčilo! Od značenia, zázemia, ľudí na trati, všetko proste na 1*

Žužu sa stala víťazkou celej Cyklomaratónskej sérii a aj Slovenského pohára. Ja som sa v tomto roku umiestnila v oboch sériách na druhom mieste.

Takže tento tok máme za sebou úspešne tri série.